Filter by:

Order by: Date
Item Counts: 105

Essential Components of Miller’s Soulful Curriculum Theory

Athens Journal of Education

International Journal 2021 April Volume (8) No (4) Pages (1-18)

Philosophy of education in a new key: Reflectionon higher education in Iran

Educational Philosophy and Theory

International Journal 2021 April Volume (53) No (6) Pages (1-18)

Educational Research Methodology Inspired by the Theory of Enaction

New Educational Review

International Journal 2020 December Volume (62) No (4) Pages (141-156)

Iranian philosophy of education

Educational Philosophy and Theory

International Journal 2020 October Volume (55) No (1) Pages (15-20)

Norms of Science and Scientific Products in Higher Education Institutions; (A Case ofa Higher Education Institute in Iran)

International Journal of Social Policy and Education

International Journal 2019 December Volume (1) No (2) Pages (83-95)

Para-quantitative Methodology: Reclaiming experimentalism in educational research

Open Review of Educational Research

International Journal 2015 January Volume (2) No (1) Pages (26-41)

A Reflection on Three Web-Based Teaching Critical Thinking:Toward A Compromise Approach

Jurnal of Faculty of Educational Sciences

International Journal 2006 June

Math Modeling in Educational Research: An Approach to Methodological Fallacies

Australian Journal of Teacher Education

International Journal 2006 February Volume (31) No (2) Pages (29-35)

Epistemic Fallacy in Educational Research

Masalah Pendidikan

International Journal 2005 April Volume (4) No (1) Pages (279-289)

Higher Education and Globalization: Rethinking in universalism vs. particularism

International Journal of the Humanities

International Journal 2005 January

Epistemological Beliefs and Leadership Style among School Principals

International Education Journal

International Journal 2003 April Volume (3) No (4) Pages (224-231)

De-Schooling Society Vs. Re-Schooling Society: An Approach to School Improvement

22th international congress for school effectiveness and improvment

International Conferences | 2009-01-04

from teaching to learning in higher education: towards an approach tp quality of education in Iran

The European Conference on Educational Research

International Conferences | 2008-09-08

Pragmatic view vs. paradigmatic view in educational research methodology: A critical approach to mixed method

ECER 2007 Conference

International Conferences | 2007-09-19

The Impact of Religious Education on Epistemological Beliefs: Comparative Study of the Japanese & Iranian Students Epistemological Beliefs

کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش کشورهای اسلامی

International Conferences | 2006-12-20

Approximate reasoning and rule based knowledge: Towards a Compromise In Educational Research

2006 ACSPRI Social Science Methodology Conference

International Conferences | 2006-12-10

Globalization and Localization: the Paradox of Centralization and Decentralization in Curriculum

ECER 2006 Conference

International Conferences | 2006-09-11

A critical view to the web-based design for teaching critical thinking

34th annual the philosophy of education society of Australia conference

International Conferences | 2005-11-24

Methodological theory and educational research: a critical approach

Eurpean conference on educational research - ECER

International Conferences | 2004-09-22

Comparing critical thinking of nursing students studying in different years of the baccalaureate program

Edinburgh international conference

International Conferences | 2004-09-05

Qualitative method and paramathematics: toward a compromise in educational research

International network of philosophers of education: 9th biennial conference

International Conferences | 2004-08-04

ازخودکارآفرینی به شادی‎آفرینی: تحلیلِ روند برساختِ مثبت‎اندیشی در زیست-سیاست نئولیبرال و نقد مبانی اخلاقی آن‎

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | اسفند ۱۴۰۳

سازمان آموزشی: از پریشانی تا تکاپوآفرینی روند تحول مفهوم سازمان آموزشی

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

Internal journal | اسفند ۱۴۰۳

Thomas Nigels altruism: an alternative to the unethical exploitation of discourse of positive thinking from the subject of the self-entrepreneur of neoliberal

تأملات اخلاقی

Internal journal | خرداد ۱۴۰۳

گونه‌شناسیِ گزاره‌هایِ تربیتی در احادیث

مطالعات فهم حدیث

Internal journal | آذر ۱۴۰۲ Volume (253) No (276) Pages (253-276)

واکاوی و تبیین جایگاه سه رویکرد فکری منطق ذهنی، الگوی ذهنی و راهبردهای استدلالی در فرایند اطلاع‌یابی کاربران

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

Internal journal | آذر ۱۴۰۲ Pages (1-35)

ملاحظات روش‌شناختی در اندیشه‌شناسی امام : با تأکید بر تعلیم و تربیت و سیاست

پژوهشنامه انقلاب اسلامی

Internal journal | مهر ۱۴۰۱ Volume (12) No (42) Pages (1-21)

بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویت

پژوهش های ادیانی

Internal journal | تیر ۱۴۰۱ Volume (10) No (19) Pages (294-323)

روایت پداگوژیکی هوشیاری بدنمند در عصر پسا فروکاست گرایی: گسست ناپذیری ذهن – بدن- جهان

فلسفه تربیت

Internal journal | اسفند ۱۴۰۰ Volume (6) No (1) Pages (29-62)

تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدرا

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

Internal journal | بهمن ۱۴۰۰ Volume (29) No (52) Pages (5-34)

تحلیل و نقد بازنمایی‌گرایی در کنش بازیابی اطلاعات

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

Internal journal | آذر ۱۴۰۰ Volume (37) No (2) Pages (497-526)

Analysis and Critique of Representationalism in Information Retrieval Action

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

Internal journal | آذر ۱۴۰۰ Volume (37) No (2) Pages (497-526)

برنامه درسی خودآفرین در عصر شیوع جهانی کووید- 19 و کرونا زیستی

فلسفه تربیت

Internal journal | شهریور ۱۴۰۰ Volume (6) No (2) Pages (7-27)

سیر تحول روش شناسی (گذشته، حال، آینده) در ایران

دانشنامه ایرانی برنامه درسی

Internal journal | مرداد ۱۴۰۰ Volume (2) No (9) Pages (1-10)

چالش‌های اخلاقی استفاده از سامانه همانندجو در مؤسسات آموزش عالی

پژوهشنامه اخلاق

Internal journal | خرداد ۱۴۰۰ Volume (14) No (51) Pages (147-162)

چرخش روش شناختی تعیین هدف‌های تربیت دینی

تربیت اسلامی

Internal journal | فروردین ۱۴۰۰ Volume (16) No (35) Pages (59-90)

چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختی

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۹ Volume (11) No (22) Pages (7-47)

بازنمایی‌گرایی: بنیان‌های فلسفی زبان در سازماندهی و بازیابی اطلاعات

مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات

Internal journal | دی ۱۳۹۹

نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی

نظریه و عمل در برنامه درسی

Internal journal | آبان ۱۳۹۹ Volume (18) No (8) Pages (37-70)

تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | مهر ۱۳۹۹ Volume (10) No (1) Pages (76-95)

ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

Internal journal | شهریور ۱۳۹۹ Volume (28) No (47) Pages (5-32)

توانمندسازی دانشجویان در فرایند راهنمایی رساله دکتری

اندیشه های نوین تربیتی

Internal journal | تیر ۱۳۹۹

تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۹۸ Volume (9) No (2) Pages (85-104)

نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی

فلسفه تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۹۸ Volume (4) No (2) Pages (145-159)

محیط یاددهی- یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی

فلسفه تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۹۸ Volume (4) No (1) Pages (5-32)

چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی

نظریه و عمل در برنامه درسی

Internal journal | آذر ۱۳۹۸ Volume (7) No (14) Pages (357-394)

تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر اندیشمندان

تربیت اسلامی

Internal journal | خرداد ۱۳۹۸ Volume (14) No (28) Pages (7-28)

ظرفیت فرونسیس-عقل عملی- دیوید کار و اراده ایمانی علامه طباطبایی برای اخلاق حرفه ای تدریس

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۹۷ Volume (8) No (2) Pages (26-48)

انسان فرهیخته سینوی

تعلیم و تربیت

Internal journal | دی ۱۳۹۷ Volume (34) No (4) Pages (81-108)

تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی

نظریه و عمل در برنامه درسی

Internal journal | آذر ۱۳۹۷ Volume (6) No (12) Pages (5-42)

سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریه‌های فضیلت‌گرایی، قدرت‌گرایی و انتقادی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | مهر ۱۳۹۷

امکان تربیت اخلاقی کودکان تا هفت سال براساس آموزه‌های اسلام (آیات و روایات)

تربیت اسلامی

Internal journal | فروردین ۱۳۹۷ Volume (13) No (26) Pages (7-24)

یادگیری بدنمند : نقد رویکرد عصب پژوهی فلسفی به شناخت و یادگیری

فلسفه تربیت

Internal journal | فروردین ۱۳۹۷ Volume (3) No (3) Pages (61-90)

تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان

پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۶ Volume (3) No (9) Pages (44-81)

نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان

مطالعات برنامه ریزی آموزشی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۶ Volume (6) No (12) Pages (11-28)

مدارس هوشمند: از ادراکات رایج تا آرمان نظام آموزشی (نگاهی به طرح هوشمند سازی مدارس در تهران با رویکرد انتقادی هابرماس و با استفاده از چهارچوب مفهومی مدارس هوشمند مک گیل کرست)

اندیشه های نوین تربیتی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۶ Volume (13) No (4) Pages (7-37)

برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | بهمن ۱۳۹۶ Volume (8) No (16) Pages (7-34)

نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی

پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۵ Volume (2) No (5) Pages (67-105)

فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد

فلسفه تربیت

Internal journal | بهمن ۱۳۹۵ Volume (1) No (1) Pages (31-68)

برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟

نظریه و عمل در برنامه درسی

Internal journal | آذر ۱۳۹۵ Volume (4) No (8) Pages (51-84)

ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | مرداد ۱۳۹۵ Volume (6) No (1) Pages (46-68)

تحلیل و نقد رویکردهای تربیت معنوی نوپدید (بررسی الگوی معنویت‌باوری فارغ از دین)

تربیت اسلامی

Internal journal | خرداد ۱۳۹۴ Volume (10) No (20) Pages (29-53)

نقد و توسعه‌ دلالت‌های تربیتی در- جهان- هستن از نظر هایدگر

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۹۳ Volume (4) No (2) Pages (69-94)

هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۳ Volume (5) No (10) Pages (114-153)

تکثر رشته‌ای؛ علیه فهم رایج از همکاری رشته‌ها

مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی

Internal journal | اسفند ۱۳۹۳ Volume (7) No (1) Pages (1-25)

رعایت اخلاق پژوهش در رساله های دکتری: مورد مطالعه گروه علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

راهبرد فرهنگ

Internal journal | خرداد ۱۳۹۳ Volume (7) No (25) Pages (129-152)

استلزام‌های تدوین نظریه تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری معرفت‌شناختی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | آبان ۱۳۹۲ Volume (3) No (1) Pages (65-91)

انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

Internal journal | شهریور ۱۳۹۲ Volume (6) No (1) Pages (5-28)

بازی دانایی نظریه زمینه ای برنامه درسی پنهان در نظام آموزش عالی ایران

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | شهریور ۱۳۹۲ Volume (4) No (7) Pages (85-109)

مضامین فلسفی در داستانهای :(P4C) فلسفه برای کودکان متون کلاسیک ادب فارسی

تفکر و کودک

Internal journal | اسفند ۱۳۹۱ Volume (3) No (2) Pages (1-17)

نقد مفهوم معنویت در تربیت معنوی معاصر: معنویت دینی و نوپدیدی (تشابه ذاتی یا اشتراک لفظی)

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

Internal journal | آبان ۱۳۹۱ Volume (16) No (3) Pages (89-115)

تربیت دینی بر اساس باورهای تناقض نمای کرکگور

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | شهریور ۱۳۹۱ Volume (2) No (1) Pages (65-90)

رویکرد انتگرال به برنامه فلسفه برای کودکان (p4c)

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | شهریور ۱۳۹۱ Volume (2) No (2) Pages (75-98)

هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | مرداد ۱۳۹۱ Volume (3) No (5) Pages (113-138)

طبقه بندی مغالطه های اسکات و پژوهش های تربیتی در ایران: ارزیابی روش شناختی پژوهش های منتشر شده در نشریات معتبر علوم تربیتی و روان شناسی ایران در سال های 85-1381

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

Internal journal | شهریور ۱۳۹۰ Volume (1) No (1) Pages (49-74)

برنامه درسی آموزش عالی در قرن بیست و یکم: چالش ها و راهبردها

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

Internal journal | شهریور ۱۳۹۰ Volume (2) No (3) Pages (117-138)

استعاره : مفهوم، نظریه‌ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت

مطالعات تربیتی و روانشناسی

Internal journal | آبان ۱۳۸۹ Volume (11) No (1) Pages (77-108)

پژوهش کیفی: روش یا بوش

راهبرد

Internal journal | خرداد ۱۳۸۹ Volume (19) No (54) Pages (33-47)

میدان وابستگی مدیران و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اصول بهداشت روانی- Journal of Fundamentals of Mental Health

Internal journal | آبان ۱۳۸۸ Volume (11) No (43) Pages (40-55)

بررسی تاثیر میدان وابستگی در شیوه تدریس

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

Internal journal | شهریور ۱۳۸۸ Volume (5) No (2) Pages (21-40)

تحلیل و مقایسه شبکه مفهومی حاکم بر سرعنوان های موضوعی و متون فارسی کتابداری و اطلا ع رسانی بر اساس رویکرد تحلیل حوزه

مطالعات تربیتی و روانشناسی

Internal journal | شهریور ۱۳۸۸ Volume (10) No (2) Pages (5-26)

باورهای معرفت شناختی مدیران و نگرش آنها درخصوص برنامه‌ریزی استراتژیک در آموزش‌عالی

پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی

Internal journal | اردیبهشت ۱۳۸۸ No (51) Pages (27-50)

تاریخ فلسفه تعلیم و تربیت در ایران

تعلیم و تربیت

Internal journal | اسفند ۱۳۸۷ Volume (24) No (4) Pages (17-50)

هنجاریابی استاندارد قابلیت‌های سواد اطلاعاتی (ای‌ی‌آرال) برای جامعه دانشگاهی ایران

مطالعات تربیتی و روانشناسی

Internal journal | شهریور ۱۳۸۷ Volume (8) No (3) Pages (77-98)

تحول باورهای معرفت شناختی دانشجویان

دانشور پزشکی

Internal journal | تیر ۱۳۸۶ Volume (6) No (24) Pages (23-38)

جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاه ها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد)

مطالعات تربیتی و روانشناسی

Internal journal | تیر ۱۳۸۶

چالش جایگاه تفکر انتقادی در مدیریت تغییر:پژوهش موردی در دانشگاه مشهد

تازه های پژوهش در برنامه ریزی درسی

Internal journal | خرداد ۱۳۸۶ Volume (1) No (1) Pages (11-23)

هرمنوتیک به مثابه بنیادی روش شناختی برای علوم انسانی

نامه مفید

Internal journal | اردیبهشت ۱۳۸۶ Volume (13) No (59) Pages (19-32)

رئالیسم استعلایی و ثنویت کاذب در پژوهش تربیتی

نوآوری های آموزشی

Internal journal | فروردین ۱۳۸۶

بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه

پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی

Internal journal | خرداد ۱۳۸۵

رهبری دانشگاهی و سرمایه اجتماعی: روی کردی جامعه شناسی به مدیریت آموزش عالی

اندیشه های نوین تربیتی

Internal journal | خرداد ۱۳۸۵ Volume (1) No (3) Pages (39-58)

نقد روش شناسی تحقیقات تربیتی در ایران

تعلیم و تربیت

Internal journal | دی ۱۳۸۴

تأثیر باورهای نظارتی مدیران بر سبک‌های مدیریت تعارض آنان

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

Internal journal | اردیبهشت ۱۳۸۴

آموزش و پرورش و انسان شدن: نظریه انتقادی پائولو فریره

نوآوری های آموزشی

Internal journal | فروردین ۱۳۸۳

سبب شناسی عضویت در تشکلهای دانش آموزی

مطالعات تربیتی و روانشناسی

Internal journal | خرداد ۱۳۷۸ Volume (1) No (1) Pages (71-81)

صورت‌بندی روش‌های مواجهه با اندیشه‌های برون‌دینی در آثار اندیشمندان تربیت اسلامی

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

Internal journal | اردیبهشت ۱۴۰۴ Volume (31) No (61) Pages (233-262)

منطق صورت بندی روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: روش یا پساروش

دومین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت

Internal conferences | ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

آینده آموزش عالی: دانشگاه های نسل چهارم

فلسفه آموزش عالی

Internal conferences | ۱۳۹۴/۰۸/۱۲

بازگشت PH به PHD: ضرورت آموزش فلسفه علم به دانشجویان علوم و مهندسی

فلسفه علم

Internal conferences | ۱۳۹۳/۰۳/۱۱

بررسی «معنویت» در رویکردهای ‌دینی مواجهه‌ الگوهای «تربیت‌دینی» با «معنویت»

همایش ملی سیره و معارف رضوی

Internal conferences | ۱۳۹۳/۰۲/۲۳

روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: متدولوژی یا متدولاتری

سومین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران

Internal conferences | ۱۳۹۱/۰۴/۱۲

تحلیلی از وضعیت فلسفه تعلیم و تربیت در ایران

اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت ایران

Internal conferences | ۱۳۸۹/۰۲/۲۵

بحران هویت فلسفه تعلیم و تربیت

اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت ایران

Internal conferences | ۱۳۸۹/۰۲/۲۵

چالشهای میان نظریه های روش شناختی و دلالتهای عملی آنها برای انجام پژوهشهای علمی بازاندیشی در دو نظریه اثبات گرا و پسا اثبات گرا

اولین همایش بین المللی روشهای تحقیق در علوم، فنون و مهندسی

Internal conferences | ۱۳۸۵/۰۳/۰۹

جایگاه مدیریت دانش در نظام آموزش عالی

اولین همایش تحلیل و تنظیم نظام علوم تربیتی

Internal conferences | ۱۳۸۴/۰۶/۲۳