فیلتر بر اساس:

مرتب سازی بر اساس تاریخ
تعداد موارد: ۱۰۳

Essential Components of Miller’s Soulful Curriculum Theory

Athens Journal of Education

مجلات خارجی 2021 April Volume (8) No (4) Pages (1-18)

Philosophy of education in a new key: Reflectionon higher education in Iran

Educational Philosophy and Theory

مجلات خارجی 2021 April Volume (53) No (6) Pages (1-18)

Educational Research Methodology Inspired by the Theory of Enaction

New Educational Review

مجلات خارجی 2020 December Volume (62) No (4) Pages (141-156)

Iranian philosophy of education

Educational Philosophy and Theory

مجلات خارجی 2020 October Volume (55) No (1) Pages (15-20)

Norms of Science and Scientific Products in Higher Education Institutions; (A Case ofa Higher Education Institute in Iran)

International Journal of Social Policy and Education

مجلات خارجی 2019 December Volume (1) No (2) Pages (83-95)

Para-quantitative Methodology: Reclaiming experimentalism in educational research

Open Review of Educational Research

مجلات خارجی 2015 January Volume (2) No (1) Pages (26-41)

A Reflection on Three Web-Based Teaching Critical Thinking:Toward A Compromise Approach

Jurnal of Faculty of Educational Sciences

مجلات خارجی 2006 June

Math Modeling in Educational Research: An Approach to Methodological Fallacies

Australian Journal of Teacher Education

مجلات خارجی 2006 February Volume (31) No (2) Pages (29-35)

Epistemic Fallacy in Educational Research

Masalah Pendidikan

مجلات خارجی 2005 April Volume (4) No (1) Pages (279-289)

Higher Education and Globalization: Rethinking in universalism vs. particularism

International Journal of the Humanities

مجلات خارجی 2005 January

Epistemological Beliefs and Leadership Style among School Principals

International Education Journal

مجلات خارجی 2003 April Volume (3) No (4) Pages (224-231)

De-Schooling Society Vs. Re-Schooling Society: An Approach to School Improvement

22th international congress for school effectiveness and improvment

کنفرانس های خارجی | 2009-01-04

from teaching to learning in higher education: towards an approach tp quality of education in Iran

The European Conference on Educational Research

کنفرانس های خارجی | 2008-09-08

Pragmatic view vs. paradigmatic view in educational research methodology: A critical approach to mixed method

ECER 2007 Conference

کنفرانس های خارجی | 2007-09-19

The Impact of Religious Education on Epistemological Beliefs: Comparative Study of the Japanese & Iranian Students Epistemological Beliefs

کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش کشورهای اسلامی

کنفرانس های خارجی | 2006-12-20

Approximate reasoning and rule based knowledge: Towards a Compromise In Educational Research

2006 ACSPRI Social Science Methodology Conference

کنفرانس های خارجی | 2006-12-10

Globalization and Localization: the Paradox of Centralization and Decentralization in Curriculum

ECER 2006 Conference

کنفرانس های خارجی | 2006-09-11

A critical view to the web-based design for teaching critical thinking

34th annual the philosophy of education society of Australia conference

کنفرانس های خارجی | 2005-11-24

Methodological theory and educational research: a critical approach

Eurpean conference on educational research - ECER

کنفرانس های خارجی | 2004-09-22

Comparing critical thinking of nursing students studying in different years of the baccalaureate program

Edinburgh international conference

کنفرانس های خارجی | 2004-09-05

Qualitative method and paramathematics: toward a compromise in educational research

International network of philosophers of education: 9th biennial conference

کنفرانس های خارجی | 2004-08-04

Thomas Nigels altruism: an alternative to the unethical exploitation of discourse of positive thinking from the subject of the self-entrepreneur of neoliberal

تأملات اخلاقی

مجلات داخلی | خرداد ۱۴۰۳

گونه‌شناسیِ گزاره‌هایِ تربیتی در احادیث

مطالعات فهم حدیث

مجلات داخلی | آذر ۱۴۰۲ دوره (253) شماره (276) صفحات (253-276)

واکاوی و تبیین جایگاه سه رویکرد فکری منطق ذهنی، الگوی ذهنی و راهبردهای استدلالی در فرایند اطلاع‌یابی کاربران

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

مجلات داخلی | آذر ۱۴۰۲ صفحات (1-35)

ملاحظات روش‌شناختی در اندیشه‌شناسی امام : با تأکید بر تعلیم و تربیت و سیاست

پژوهشنامه انقلاب اسلامی

مجلات داخلی | مهر ۱۴۰۱ دوره (12) شماره (42) صفحات (1-21)

بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویت

پژوهش های ادیانی

مجلات داخلی | تیر ۱۴۰۱ دوره (10) شماره (19) صفحات (294-323)

روایت پداگوژیکی هوشیاری بدنمند در عصر پسا فروکاست گرایی: گسست ناپذیری ذهن – بدن- جهان

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۴۰۰ دوره (6) شماره (1) صفحات (29-62)

تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدرا

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

مجلات داخلی | بهمن ۱۴۰۰ دوره (29) شماره (52) صفحات (5-34)

تحلیل و نقد بازنمایی‌گرایی در کنش بازیابی اطلاعات

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

مجلات داخلی | آذر ۱۴۰۰ دوره (37) شماره (2) صفحات (497-526)

Analysis and Critique of Representationalism in Information Retrieval Action

پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات- Iranian Journal of Information Processing Management

مجلات داخلی | آذر ۱۴۰۰ دوره (37) شماره (2) صفحات (497-526)

برنامه درسی خودآفرین در عصر شیوع جهانی کووید- 19 و کرونا زیستی

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | شهریور ۱۴۰۰ دوره (6) شماره (2) صفحات (7-27)

سیر تحول روش شناسی (گذشته، حال، آینده) در ایران

دانشنامه ایرانی برنامه درسی

مجلات داخلی | مرداد ۱۴۰۰ دوره (2) شماره (9) صفحات (1-10)

چالش‌های اخلاقی استفاده از سامانه همانندجو در مؤسسات آموزش عالی

پژوهشنامه اخلاق

مجلات داخلی | خرداد ۱۴۰۰ دوره (14) شماره (51) صفحات (147-162)

چرخش روش شناختی تعیین هدف‌های تربیت دینی

تربیت اسلامی

مجلات داخلی | فروردین ۱۴۰۰ دوره (16) شماره (35) صفحات (59-90)

چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختی

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۹ دوره (11) شماره (22) صفحات (7-47)

بازنمایی‌گرایی: بنیان‌های فلسفی زبان در سازماندهی و بازیابی اطلاعات

مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات

مجلات داخلی | دی ۱۳۹۹

نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی

نظریه و عمل در برنامه درسی

مجلات داخلی | آبان ۱۳۹۹ دوره (18) شماره (8) صفحات (37-70)

تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | مهر ۱۳۹۹ دوره (10) شماره (1) صفحات (76-95)

ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۹ دوره (28) شماره (47) صفحات (5-32)

توانمندسازی دانشجویان در فرایند راهنمایی رساله دکتری

اندیشه های نوین تربیتی

مجلات داخلی | تیر ۱۳۹۹

تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۸ دوره (9) شماره (2) صفحات (85-104)

نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۸ دوره (4) شماره (2) صفحات (145-159)

محیط یاددهی- یادگیری کل نما: گذر از عصب فلسفه به عصب پدیدارشناسی

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۸ دوره (4) شماره (1) صفحات (5-32)

چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی

نظریه و عمل در برنامه درسی

مجلات داخلی | آذر ۱۳۹۸ دوره (7) شماره (14) صفحات (357-394)

تربیت اخلاقی کودکان در دوره سیادت از منظر اندیشمندان

تربیت اسلامی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۹۸ دوره (14) شماره (28) صفحات (7-28)

ظرفیت فرونسیس-عقل عملی- دیوید کار و اراده ایمانی علامه طباطبایی برای اخلاق حرفه ای تدریس

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۷ دوره (8) شماره (2) صفحات (26-48)

انسان فرهیخته سینوی

تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | دی ۱۳۹۷ دوره (34) شماره (4) صفحات (81-108)

تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی

نظریه و عمل در برنامه درسی

مجلات داخلی | آذر ۱۳۹۷ دوره (6) شماره (12) صفحات (5-42)

سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریه‌های فضیلت‌گرایی، قدرت‌گرایی و انتقادی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | مهر ۱۳۹۷

امکان تربیت اخلاقی کودکان تا هفت سال براساس آموزه‌های اسلام (آیات و روایات)

تربیت اسلامی

مجلات داخلی | فروردین ۱۳۹۷ دوره (13) شماره (26) صفحات (7-24)

یادگیری بدنمند : نقد رویکرد عصب پژوهی فلسفی به شناخت و یادگیری

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | فروردین ۱۳۹۷ دوره (3) شماره (3) صفحات (61-90)

تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان

پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۶ دوره (3) شماره (9) صفحات (44-81)

نقش معماری دانش در ارتقای اثربخشی عملکرد معلمان

مطالعات برنامه ریزی آموزشی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۶ دوره (6) شماره (12) صفحات (11-28)

مدارس هوشمند: از ادراکات رایج تا آرمان نظام آموزشی (نگاهی به طرح هوشمند سازی مدارس در تهران با رویکرد انتقادی هابرماس و با استفاده از چهارچوب مفهومی مدارس هوشمند مک گیل کرست)

اندیشه های نوین تربیتی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۶ دوره (13) شماره (4) صفحات (7-37)

برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | بهمن ۱۳۹۶ دوره (8) شماره (16) صفحات (7-34)

نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی

پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۵ دوره (2) شماره (5) صفحات (67-105)

فضای عمومی ماکسین گرین فراتر از حصارهای آموزش و پرورش استاندارد

فلسفه تربیت

مجلات داخلی | بهمن ۱۳۹۵ دوره (1) شماره (1) صفحات (31-68)

برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟

نظریه و عمل در برنامه درسی

مجلات داخلی | آذر ۱۳۹۵ دوره (4) شماره (8) صفحات (51-84)

ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | مرداد ۱۳۹۵ دوره (6) شماره (1) صفحات (46-68)

تحلیل و نقد رویکردهای تربیت معنوی نوپدید (بررسی الگوی معنویت‌باوری فارغ از دین)

تربیت اسلامی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۹۴ دوره (10) شماره (20) صفحات (29-53)

نقد و توسعه‌ دلالت‌های تربیتی در- جهان- هستن از نظر هایدگر

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۳ دوره (4) شماره (2) صفحات (69-94)

هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۳ دوره (5) شماره (10) صفحات (114-153)

تکثر رشته‌ای؛ علیه فهم رایج از همکاری رشته‌ها

مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۳ دوره (7) شماره (1) صفحات (1-25)

رعایت اخلاق پژوهش در رساله های دکتری: مورد مطالعه گروه علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد

راهبرد فرهنگ

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۹۳ دوره (7) شماره (25) صفحات (129-152)

استلزام‌های تدوین نظریه تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری معرفت‌شناختی

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | آبان ۱۳۹۲ دوره (3) شماره (1) صفحات (65-91)

انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۲ دوره (6) شماره (1) صفحات (5-28)

بازی دانایی نظریه زمینه ای برنامه درسی پنهان در نظام آموزش عالی ایران

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۲ دوره (4) شماره (7) صفحات (85-109)

مضامین فلسفی در داستانهای :(P4C) فلسفه برای کودکان متون کلاسیک ادب فارسی

تفکر و کودک

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۹۱ دوره (3) شماره (2) صفحات (1-17)

نقد مفهوم معنویت در تربیت معنوی معاصر: معنویت دینی و نوپدیدی (تشابه ذاتی یا اشتراک لفظی)

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

مجلات داخلی | آبان ۱۳۹۱ دوره (16) شماره (3) صفحات (89-115)

تربیت دینی بر اساس باورهای تناقض نمای کرکگور

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۱ دوره (2) شماره (1) صفحات (65-90)

رویکرد انتگرال به برنامه فلسفه برای کودکان (p4c)

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۱ دوره (2) شماره (2) صفحات (75-98)

هیوریستیک در برنامه درسی آموزش عالی: نسبت راه حل های هیوریستیک، با نگاه سنت گرایان، تجربه گرایان مفهومی و نومفهوم گرایان

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | مرداد ۱۳۹۱ دوره (3) شماره (5) صفحات (113-138)

طبقه بندی مغالطه های اسکات و پژوهش های تربیتی در ایران: ارزیابی روش شناختی پژوهش های منتشر شده در نشریات معتبر علوم تربیتی و روان شناسی ایران در سال های 85-1381

پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۰ دوره (1) شماره (1) صفحات (49-74)

برنامه درسی آموزش عالی در قرن بیست و یکم: چالش ها و راهبردها

مطالعات برنامه درسی آموزش عالی

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۹۰ دوره (2) شماره (3) صفحات (117-138)

استعاره : مفهوم، نظریه‌ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت

مطالعات تربیتی و روانشناسی

مجلات داخلی | آبان ۱۳۸۹ دوره (11) شماره (1) صفحات (77-108)

پژوهش کیفی: روش یا بوش

راهبرد

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۸۹ دوره (19) شماره (54) صفحات (33-47)

میدان وابستگی مدیران و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اصول بهداشت روانی- Journal of Fundamentals of Mental Health

مجلات داخلی | آبان ۱۳۸۸ دوره (11) شماره (43) صفحات (40-55)

بررسی تاثیر میدان وابستگی در شیوه تدریس

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۸۸ دوره (5) شماره (2) صفحات (21-40)

تحلیل و مقایسه شبکه مفهومی حاکم بر سرعنوان های موضوعی و متون فارسی کتابداری و اطلا ع رسانی بر اساس رویکرد تحلیل حوزه

مطالعات تربیتی و روانشناسی

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۸۸ دوره (10) شماره (2) صفحات (5-26)

باورهای معرفت شناختی مدیران و نگرش آنها درخصوص برنامه‌ریزی استراتژیک در آموزش‌عالی

پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی

مجلات داخلی | اردیبهشت ۱۳۸۸ شماره (51) صفحات (27-50)

تاریخ فلسفه تعلیم و تربیت در ایران

تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | اسفند ۱۳۸۷ دوره (24) شماره (4) صفحات (17-50)

هنجاریابی استاندارد قابلیت‌های سواد اطلاعاتی (ای‌ی‌آرال) برای جامعه دانشگاهی ایران

مطالعات تربیتی و روانشناسی

مجلات داخلی | شهریور ۱۳۸۷ دوره (8) شماره (3) صفحات (77-98)

تحول باورهای معرفت شناختی دانشجویان

دانشور پزشکی

مجلات داخلی | تیر ۱۳۸۶ دوره (6) شماره (24) صفحات (23-38)

جایگاه الگوی سایبرنتیک در اداره دانشگاه ها (مورد: دانشگاه فردوسی مشهد)

مطالعات تربیتی و روانشناسی

مجلات داخلی | تیر ۱۳۸۶

چالش جایگاه تفکر انتقادی در مدیریت تغییر:پژوهش موردی در دانشگاه مشهد

تازه های پژوهش در برنامه ریزی درسی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۸۶ دوره (1) شماره (1) صفحات (11-23)

هرمنوتیک به مثابه بنیادی روش شناختی برای علوم انسانی

نامه مفید

مجلات داخلی | اردیبهشت ۱۳۸۶ دوره (13) شماره (59) صفحات (19-32)

رئالیسم استعلایی و ثنویت کاذب در پژوهش تربیتی

نوآوری های آموزشی

مجلات داخلی | فروردین ۱۳۸۶

بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه

پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۸۵

رهبری دانشگاهی و سرمایه اجتماعی: روی کردی جامعه شناسی به مدیریت آموزش عالی

اندیشه های نوین تربیتی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۸۵ دوره (1) شماره (3) صفحات (39-58)

نقد روش شناسی تحقیقات تربیتی در ایران

تعلیم و تربیت

مجلات داخلی | دی ۱۳۸۴

تأثیر باورهای نظارتی مدیران بر سبک‌های مدیریت تعارض آنان

علوم تربیتی - شهید چمران اهواز

مجلات داخلی | اردیبهشت ۱۳۸۴

آموزش و پرورش و انسان شدن: نظریه انتقادی پائولو فریره

نوآوری های آموزشی

مجلات داخلی | فروردین ۱۳۸۳

سبب شناسی عضویت در تشکلهای دانش آموزی

مطالعات تربیتی و روانشناسی

مجلات داخلی | خرداد ۱۳۷۸ دوره (1) شماره (1) صفحات (71-81)

صورت‌بندی روش‌های مواجهه با اندیشه‌های برون‌دینی در آثار اندیشمندان تربیت اسلامی

پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی

مجلات داخلی | آذر ۱۴۰۳ دوره (31) شماره (61) صفحات (233-262)

منطق صورت بندی روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: روش یا پساروش

دومین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت

کنفرانس های داخلی | ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

آینده آموزش عالی: دانشگاه های نسل چهارم

فلسفه آموزش عالی

کنفرانس های داخلی | ۱۳۹۴/۰۸/۱۲

بازگشت PH به PHD: ضرورت آموزش فلسفه علم به دانشجویان علوم و مهندسی

فلسفه علم

کنفرانس های داخلی | ۱۳۹۳/۰۳/۱۱

بررسی «معنویت» در رویکردهای ‌دینی مواجهه‌ الگوهای «تربیت‌دینی» با «معنویت»

همایش ملی سیره و معارف رضوی

کنفرانس های داخلی | ۱۳۹۳/۰۲/۲۳

روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: متدولوژی یا متدولاتری

سومین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران

کنفرانس های داخلی | ۱۳۹۱/۰۴/۱۲

تحلیلی از وضعیت فلسفه تعلیم و تربیت در ایران

اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت ایران

کنفرانس های داخلی | ۱۳۸۹/۰۲/۲۵

بحران هویت فلسفه تعلیم و تربیت

اولین همایش ملی فلسفه تعلیم و تربیت ایران

کنفرانس های داخلی | ۱۳۸۹/۰۲/۲۵

چالشهای میان نظریه های روش شناختی و دلالتهای عملی آنها برای انجام پژوهشهای علمی بازاندیشی در دو نظریه اثبات گرا و پسا اثبات گرا

اولین همایش بین المللی روشهای تحقیق در علوم، فنون و مهندسی

کنفرانس های داخلی | ۱۳۸۵/۰۳/۰۹

جایگاه مدیریت دانش در نظام آموزش عالی

اولین همایش تحلیل و تنظیم نظام علوم تربیتی

کنفرانس های داخلی | ۱۳۸۴/۰۶/۲۳