1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اصلی |
2 |
هدف کلی |
- آشنایی با مبانی نظری و مفهومی روان سنجی و سایکوفیزیک
- آشنایی با آزمون های معتبر در حوزه سنجش فرآیند های ذهنی
- |
3 |
شایستگی های پایه |
- کسب مهارت اجراء و نمره گذاری و تفسیر آزمون های روان سنجی
- کسب مهارت در شیوه های سنجش رفتاری سایکوفیزیکی
- توانایی تحلیل و تفسیر داده های حاصل از روشهای فوق |
4 |
اهداف یادگیری |
تسلط بر بررسی تفاوت های فردی
روش های ارزیابی در حوزه روان سنجی
سنجش ویژگی های شخصیت
تسلط بر مهارت و دید تمام نگر بالینی |
5 |
روش تدریس |
1- روش تدریس بر اساس انتقال مستقیم اطلاعات و آموزشها(حتی الامکان مجازی، در غیر اینصورت با رعایت پروتکل های مربوطه به طور غیر مجازی)
2- روش تدریس و آموزش بر اساس تعامل (بالاخص در فضای مجازی)
3- روش تدریس مسأله محور(در فضای مجازی)
4- بحث گروهی
5- روش تدریس و آموزش انفرادی ( با حفظ فاصله اجتماعی) |
6 |
وظایف دانشجو |
- مشارکت و حضور فعال در کلاس(مجازی)
- بررسی و نقد جدید ترین مقالات مرتبط با موضوع هر جلسه
- اجراء عملی آزمون های مورد مباحثه
تهیه پروپوزال انگلیسی بر اساس اصول مطرح در کلاس و امکانات ارزیابی که در کلاس معرفی می شود.
-تهیه مقاله بر اساس موضوعات مطرح در کلاس |
7 |
نحوه ارزشیابی |
انجام فعالیت منظم و مداوم منطبق با وظائف اعلام شده در فوق
تهیه پروپوزال انگلیسی
کار های عملی مرتبط با هر جلسه
آزمون پایان ترم |
8 |
منبع |
|
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب های معرفی شده
جدید ترین مقالات مرتبط با موضوع
همایش های در حال اجراء |