پایان نامه ها
# | عنوان پایان نامه | مقطع | دانشجو | تاریخ دفاع |
---|---|---|---|---|
1 | اثربخشی آموزش خودتنظیمی هیجانی بر سرمایه روانشناختی و کیفیت زندگی در مدرسه ی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر مشهد | کارشناسی ارشد | الهه شریعت | ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ |
2 | تعامل ویژگی های شخصیتی با میزان استفاده آسیب زا از شبکه های اجتماعی مجازی در پیش بینی تعارض زناشویی زوج های شهر هرات | کارشناسی ارشد | پریسا محمودی | ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ |
3 | روا سازی بسته فرزندپروری خودتعیین گرا و تعیین اثربخشی آن بر کیفیت رابطه والد-کودک و کیفیت زندگی در مدرسه | کارشناسی ارشد | ساجده ذهبی | ۱۴۰۳/۰۷/۰۲ |
4 | تبیین سواد پژوهشی معلمان ابتدایی شهر مشهد با رویکردی داده بنیاد | کارشناسی ارشد | مریم جنت پرست | ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ |
5 | نقش والدگری مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر کارکردهای اجرایی و حل مساله اجتماعی دانش آموزان پایه چهارم ابتدائی | کارشناسی ارشد | صدیقه کاظمی | ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ |
6 | وضعیت ذهنی سازی نوجوانان فاقد سرپرست موثر تحت مراقبت سازمان بهزیستی؛ تدوین، اعتبار یابی و اثربخشی پروتکل مداخله مبتنی بر رویکرد ذهنی سازی ویژه تیم مراقبت خانه-ها | دکتری (Ph.D) | مجید جهانیان | ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ |
7 | اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر اساس الگوی شناخت اجتماعی آوزنوف بر همدلی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی | کارشناسی ارشد | فاطمه محمد کاظم | ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ |
8 | مطالعه تجارب زیسته سالمندان از یادگیری و سازگاری با ابزارهای الکترونیک به ویژه گوشی هوشمند | کارشناسی ارشد | حامد محمودی کورچشمه | ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ |
9 | اثربخشی روش تدریس مسئله محور بر بهبود مهارت پرسشگری و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه یازدهم | کارشناسی ارشد | زهرا خیاط | ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ |
10 | اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مدیریت خشم بر پرخاشگری و بهبود روابط والد-فرزندی مادران مناطق محروم مشهد | کارشناسی ارشد | امیر بزرگواری | ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ |
11 | الگوی عوامل خودتعیین گرایانه موثر بر اهمالکاری تحصیلی: تدوین بسته مداخله روانی تربیتی و تعیین اثربخشی آن در دانشآموزان دوره دوم متوسطه | دکتری (Ph.D) | امیر نامدار | ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ |
12 | ارتقای کارکردهای اجرایی گرم در مدرسه: تدوین و تعیین اثربخشی بسته آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر تیزهوش کم پیشرفت دوم متوسطه | دکتری (Ph.D) | فاطمه زارع زردینی | ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ |
13 | تبیین الگوی موفقیت تحصیلی دانش آموزان طبقه اقتصادی-اجتماعی پایین مبتنی بر واکاوی عوامل فردی و کارکردهای روان شناختی خانواده: ارزیابی مدل، تدوین و اعتباریابی بسته ی مداخله ای موفقیت تحصیلی | دکتری (Ph.D) | ایمان سیدمحرمی | ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ |
14 | نقش مؤلفه های خودشفقت ورزی و تمایزیافتگیخود در پیش بینی رغبت به ازدواج در دانشجویان مجرد دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | فهیمه یوسفی مقدم امامقلی | ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ |
15 | تببین خردمندی نوجوانان با رویکرد داده بنیاد: تدوین بسته و تعیین اثر بخشی آن بر خردمندی و تصمیم گیری | دکتری (Ph.D) | سمیه حاتمی کیا | ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ |
16 | بهبود کارکردهای اجرایی با استفاده از تجربهی یادگیری میانجی در دانشآموزان دبیرستان: تدوین بستهی مداخلهای و تعیین اثربخشی آن بر عملکرد تحصیلی | دکتری (Ph.D) | علی اسدی قلعه نی | ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ |
17 | تبیین بهزیستی ادراک شده در روابط دوستانه در سرآغاز جوانی بر اساس نظریه خودتعیینگری: بررسی روابط ساختاری مبتنی بر تعیینگرهای اساسی و اثربخشی مداخله در دانشجویان | دکتری (Ph.D) | فرهاد تنهای رشوانلو | ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ |
18 | کاهش آسیبهای فضای مجازی: تدوین و تعیین اثربخشی بسته توانمندسازی شناختی، هیجانی، رسانهای | کارشناسی ارشد | مصطفی رزیج جبرة الله الزبیدی | ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ |
19 | واکاوی تجربه زیسته ی پژوهشگر شدن در دانش آموختگان علوم رفتاری دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | مریم معالی مجلسی | ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ |
20 | امکان سنجی روشهای تدریس مشارکتی در یادگیری الکترونیکی در درس فارسی پایه ششم و پیامدهای انگیزشی | کارشناسی ارشد | امیر باروئی | ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ |
21 | ارزشیابی برنامه ارزشیابی مجازی اجراشده دبستان در دوران پاندمی کرونا | کارشناسی ارشد | محمد رمضانپورشهرکهنه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ |
22 | شیوۀ مواجهه پژوهشگران در تحلیل دادههای پژوهشهای تربیتی: تجربه زیسته دانشجویان، تحلیل و آسیبشناسی وضع موجود | کارشناسی ارشد | زهرا عاشوری | ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ |
23 | شناسایی پویاییهای خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری بر اساس رویکرد تحول یکپارچه (dir): طراحی و رواسازی پرسشنامه | دکتری (Ph.D) | مهدی ارخودی قلعه نویی | ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ |
24 | هیجانهای مسیرشغلی؛ تدوین و اعتباریابی الگوی انطباقپذیری مسیرشغلی هیجانمحور | دکتری (Ph.D) | محسن رضائی | ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ |
25 | تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در مواجهه با مسائل پژوهش الکترونیکی در ایام همه گیری کوئید 19 | کارشناسی ارشد | فاطمه حیدری | ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ |
26 | نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و راهبرد های تنظیم هیجان در رابطه بین حمایت اجتماعی والدین ، معلمان و همکلاسی ها با اهمال کاری تحصیلی | کارشناسی ارشد | محمد علیزاده | ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ |
27 | نقش واسطه ای سرسختی تحصیلی در رابطه میان احساس تعلق به مدرسه و امید تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره دوم شهر مشهد | کارشناسی ارشد | عالیه امینی | ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ |
28 | اثربخشی آموزش نظریه انتخاب برتاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر مشهد | کارشناسی ارشد | میترا شهرائینی | ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ |
29 | نقش میانجیگرانه خودنظمدهی هیجانی در رابطه بین کیفیت تعامل معلم – دانشآموز و اهداف پیشرفت با سازگاری دانشآموزان | کارشناسی ارشد | مراد فاضل محمد المسعودی | ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ |
30 | ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش مهارتهای پژوهشی برای کودکان دوره دوم ابتدایی | کارشناسی ارشد | نجمه رضایی جامی | ۱۴۰۰/۰۵/۱۶ |
31 | نقش میانجی گرانه بلوغ عاطفی در رابطه با سبک های فرزند پروری ادراک شده و سلطه گری/سلطه پذیری زوجین | کارشناسی ارشد | علی زنگنه ابراهیمی | ۱۴۰۰/۰۴/۱۹ |
32 | پویایی های احساس تعلق دانشجویان به دانشگاه در بافتی انگیزشی: یک مطالعه ترکیبی | دکتری (Ph.D) | هادی صمدیه | ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ |
33 | طراحی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه اجتماعی مجازی در آموزش عالی وتعیین اثربخشی آن برعملکرد تحصیلی و فرایندهای تحصیلی معطوف به خود | دکتری (Ph.D) | زهرا ازاددیسفانی | ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ |
34 | ارزیابی یک الگوی یکپارچه و چند سطحی از شبکه شناختی: تاثیر مدت زمان و شدت ابتلا به افسردگی بر کارکرد شبکه معنایی | کارشناسی ارشد | آرمین احسانی | ۱۳۹۹/۰۲/۲۱ |
35 | مطالعه پدیدار شناختی تجربه استرس در فرایند انجام پایاننامه | کارشناسی ارشد | حمیدرضا کاظمی | ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ |
36 | تدوین و تعیین اثربخشی بسته ی انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خود تعیین گری در موقعیت های یادگیری برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تأثیرات آن بر شایستگی و خودمختاری ادراک شده و عملکرد ریاضی | دکتری (Ph.D) | مهدی نوری | ۱۳۹۸/۰۷/۱۹ |
37 | الگوی ساختاری روابط بین جهت گیری دینی خودکارآمدی تحصیلی و هوش معنوی در طلاب علوم دینی | کارشناسی ارشد | زینب محروقی | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ |
38 | پیامدهای روانشناختی- تحصیلی موسسات آمادگی کنکور: مطالعهای مبتنی بر نظریه زمینهای | کارشناسی ارشد | زهرا عسگری | ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ |
39 | تدوین پروتکل توانمندسازی یکپارچهنگر شکوفایی و تعیین اثربخشی آن در ارتقاء شکوفایی و پایستگی تحصیلی دانشآموزان ابتدایی | دکتری (Ph.D) | سمیرا سلیمانی | ۱۳۹۷/۰۵/۰۱ |
40 | نیازسنجی سواد رایانه ای خاص پژوهشگران آموزشی در جامعه اساتید و دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | مریم شیری | ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ |
41 | شناسایی چالش های روشی و اخلاقی پژوهش با کودکان | کارشناسی ارشد | فاطمه صادق زاده | ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ |
42 | تبیین علل بیانگیزگی بیسوادان برای شرکت در کلاسهای سوادآموزی در منطقه زیرکوه: تجربهزیسته بیسوادان و آموزشیاران | کارشناسی ارشد | حسین محمودی | ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ |
43 | تاثیرآموزش گروهی تنظیم هیجان از طریق بازی برکاهش اضطراب امتحان و بهبود انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر | کارشناسی ارشد | زینب عرب | ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ |
44 | اعتباریابی پرسشنامه مشارکت والدین در فرایند آموزشی کودکان و نوجوانان هوور- دمپسی و ساندلر در شهر طرقبه در سال تحصیلی 96-95 | کارشناسی ارشد | مرجان سادات هاشمی | ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ |
45 | ساخت و اعتبار یابی مقیاس هوش عملی دانشجویان | کارشناسی ارشد | فریبا قلعه نوی | ۱۳۹۶/۰۶/۳۱ |
46 | رابطه کمال گرایی معلمان و دانش آموزان با خودکارآمدی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان با میانجی گری اضطراب امتحان | کارشناسی ارشد | مریم صالحی نژاد | ۱۳۹۶/۰۶/۲۸ |
47 | تدوین و ارزیابی اثربخشی بسته آموزشی شناختی- رفتاری الیس بر بی انگیزگی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان پیش دانشگاهی و سوم دبیرستان | کارشناسی ارشد | سعیده یعقوبی | ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ |
48 | شناسایی مشکلات هیجانی، انگیزشی و اجتماعی دانشآموزان با اختلالات یادگیری براساس یک پژوهش ترکیبی و مقایسه با دانشآموزان عادی | کارشناسی ارشد | عالیه صمدی سلجوقی | ۱۳۹۶/۰۶/۰۷ |
49 | نقش میانجیگرانه خودتنظیمی شناختی هیجانی وسیستم فعالساز/بازداری رفتاری در تبیین رابطه بین حساسیت پردازش حسی بالا و تکانشگری در اداره ی کلاس | کارشناسی ارشد | معصومه ذبیحی | ۱۳۹۶/۰۵/۰۷ |
50 | شناسایی طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان قلدر و قربانی در مدرسه | کارشناسی ارشد | ترانه شایسته تاز | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ |
51 | بررسی نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به سیاستهای پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد و رابطه آن با رفتار دانشی آن ها | کارشناسی ارشد | صبورا تیزهوش | ۱۳۹۶/۰۲/۱۹ |
52 | ساخت و اعتباریابی مقیاس خودتنظیمی پژوهشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی | کارشناسی ارشد | محمد کوهی | ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ |
53 | شناسایی نشانگرها و ساختار عاملی کمک طلبی در زمینه ی پژوهش: ساخت و اعتبار یابی مقیاس کمک طلبی پژوهشی | کارشناسی ارشد | طلیعه سعیدی رضوانی | ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ |
54 | تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه فلسفه برای کودکان بر هوش موفق دانش آموزان پایه هفتم | کارشناسی ارشد | زهره گله دارکاخکی | ۱۳۹۵/۱۱/۱۸ |
55 | بررسی نقش میانجیگرانه خودتنظیمی هیجانی و مهارت های حل مساله اجتماعی در تبیین رابطه بین سبک های فرزندپروری ادراک شده و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | فاطمه جلیلی | ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ |
56 | نقش ادراک از محیط آموزشی-پژوهشی بر رفتار علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | محبوبه صفری | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ |
57 | ارائه مدل علّی درگیری و خودمختاری پژوهشی: با نقش واسطهای معنای تحصیلی | کارشناسی ارشد | یاسر گراوند | ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ |
58 | مفهوم پژوهش و پیامدهای مورد انتظارِ آن از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد: بررسی تحولی و تطبیقی اثر بافت | کارشناسی ارشد | سمیه حاتمی کیا | ۱۳۹۵/۰۸/۰۱ |
59 | مقایسه اثربخشی روش تدریس پژوهش محور با روش تدریس محتوامحور بر مهارتهای پژوهشی و اجتماعی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرخس | کارشناسی ارشد | فرشته سیستانی زاده | ۱۳۹۵/۰۷/۱۴ |
60 | ضرورتها، موانع و امکان اجرای پژوهش میانرشتهای در تعلیم و تربیت از منظر پژوهشگران آموزشی و بینرشتهای با استفاده از روش ترکیبی | کارشناسی ارشد | عبدالمجید فروتنیان شهربابکی | ۱۳۹۵/۰۳/۳۱ |
61 | گرایشهای پارادایمیک روشی در پژوهشگران آموزشی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه آمیخته) | کارشناسی ارشد | صدیقه نظری | ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ |
62 | شناسایی مؤلفههای مرتبط با کاربست فراشناخت در زمینهی پژوهش: ساخت و اعتباریابی مقیاس فراشناخت پژوهشی | کارشناسی ارشد | مرضیه حقایقی | ۱۳۹۴/۱۱/۰۴ |
63 | نقش محیط سازنده گرای اجتماعی ادراک شده در انگیزش پیشرفت مدارس متوسطه دوم شهر مشهد: آزمون یک مدل ساختاری علی با میانجی گری یاورهای انگیزشی | کارشناسی ارشد | سمیه چوپانکاره | ۱۳۹۴/۱۰/۲۱ |
64 | تاثیر برنامه آموزش خود تنظیمی بر اساس مدل زیمرمن و کواچ بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی | کارشناسی ارشد | سیده مهدیه پرهیز | ۱۳۹۴/۰۷/۲۱ |
65 | نقش میانجی گرانه و مستقیم دورنمای آینده در رابطه بین نشانگرهای شخصیتی و معنای زندگی با انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد | کارشناسی ارشد | سیده زهرا هاشمی | ۱۳۹۴/۰۳/۲۵ |
66 | رواسازی مقیاس ارزیابی دانش عصب شناختی معلمان و رابطه دانش عصب شناختی معلمان با اثربخشی تدریس آنان | کارشناسی ارشد | طاهره سلمانی ها | ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ |
67 | نقش فرصت های آموزشی -پژوهشی و خودکارآمدی پژوهشی درآمادگی های شناختی – عاطفی برای خلاقیت پژوهشی دانشجویان | کارشناسی ارشد | شهناز احمدی | ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ |
68 | طراحی و ارزیابی ساختار عاملی مقیاس همکاریهای علمی در پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | سمانه غلباش قره بلاغی اینالو | ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ |
69 | تدوین سیاهه استانداردهای ارزیابی از آزمونها در تحقیقات علوم تربیتی و روانشناسی و ارزیابی کاربرد آن در پایاننامهها و گزارشهای پژوهشی انتشار یافته | کارشناسی ارشد | نسرین محمدتقی زاده | ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ |
70 | نقش سوگیری های اسنادی و خصومت در میانجی گری رابطه بین سبکهای دلبستگی و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهر مشهد | کارشناسی ارشد | حمید ناصریان حاجی آبادی | ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ |
71 | بررسی محتوای کتاب تفکر و پژوهش و تأثیرآن بر ارتقای مهارت پژوهشی، روحیه پژوهشگری و نگرش انتقادی دانش آموزان ششم ابتدایی | کارشناسی ارشد | زهره جاویدی | ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ |
72 | مقایسه اثربخشی بازآموزی اسنادی و آموزش حرکات موزون ورزشی همراه با آموزش ویژه در کاهش اختلال دیکته دانش آموزان مناطق روستایی | کارشناسی ارشد | فرزانه صانعی | ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ |
73 | اثربخشی روش دانش آموز محور دبستان میزان در مقایسه با مدارس عادی بر مهارت های اجتماعی و مولفه های عاطفی در شهر تهران | کارشناسی ارشد | سیداحسان افشاری زاده | ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ |
74 | بررسی نقش نیاز های خود تعیین گری در نگرش و انگیزش اخلاق پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | مسیح اله برسلانی | ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ |
75 | نقش میانجیگری پیامدهای موردانتظار پژوهشی در رابطه روحیه پژوهشی و حمایت استادان از استقلال پژوهشی با انگیزش پژوهشی دانشجویان | کارشناسی ارشد | محمدصادق میری | ۱۳۹۲/۱۰/۰۸ |
76 | بررسی وضعیت موجود ظرفیت پژوهشی نظام آموزشی برای انجام پژوهش توسط معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان ابتدایی شهر مشهد | کارشناسی ارشد | رابعه اکرمی | ۱۳۹۲/۰۷/۰۶ |
77 | نقش میانجی خودتنظیمی هیجانی در رابطه بین جو عاطفی خانواده و مهارت های اجتماعی نوجوانان: آزمون یک الگوی علی تحولی | کارشناسی ارشد | هانیه موحدی راد | ۱۳۹۲/۰۴/۱۰ |
78 | نقش محیط های اجتماعی خودتعیین گرانه (خانه، مدرسه و دوستان) بر جهت گیری هدفی دانش آموزان | کارشناسی ارشد | فاطمه ثانوی گروسی | ۱۳۹۲/۰۴/۰۲ |
79 | نقش کمال گرایی و فراشناخت در فرسودگی شغلی دبیران مقطع راهنمایی شهرستان شیروان | کارشناسی ارشد | حسین سبزپری | ۱۳۹۱/۱۰/۲۷ |
80 | رابطه سبک های یادگیری و درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد | کارشناسی ارشد | رمضانعلی زرنک | ۱۳۹۱/۱۰/۲۵ |
81 | نقش عوامل اجتماعی و محیط آموزشی- پژوهشی دانشگاه بر خودکارآمدی پژوهشی و عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد | کارشناسی ارشد | هوشنگ گراوند | ۱۳۹۱/۰۷/۱۲ |
82 | نیازسنجی و اولویّتیابی نیازهای پژوهشی معلمان مقطع متوسطه شهر مشهد، و ارزیابی از پیشنهادات کاربردی طرحهای پژوهشی خاتمه یافته و اولویتهای پژوهشی مصوب در آموزش و پرورش خراسان رضوی | کارشناسی ارشد | فاطمه ارفع بلوچی | ۱۳۹۱/۰۴/۲۱ |
83 | تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی برحل مسأله شناختی و اجتماعی در کودکان پیش دبستانی | کارشناسی ارشد | افسانه جلوه گر | ۱۳۹۱/۰۳/۳۱ |
84 | نقش نیازهای اساسی خودتعیین گری، کیفیت اطلاعات و قابلیت کاربرد در علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی | کارشناسی ارشد | اکرم خوارزمی | ۱۳۹۰/۰۹/۳۰ |