1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پیشنیاز الزامی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با فلسفههای مهم در آموزش و پرورش و آشنایی با نکات اساسی آنها که مبنای نظریههای زبانشناسی، روانشناسی و مطالعات ترجمه هستند. |
3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مکاتب و فلسفههای تعلیم و تربیت به نحوی که رگههای تاثیرگذاری آنها در نظریههای ترجمه و رویکردهای زبانشناسی مورد توجه قرار گیرد.
اول، آشنایی کلی با مکاتب فلسفی و اندیشگانی؛
دوم، آشنایی تفصیلی با رویکردهای عمده یادگیری، خواستگاه و مبانی، نقاط قوت و ضعف آنها؛
سوم، آشنایی با مکاتب اندیشگانی مدرن که بنیاد برخی از نظریههای ترجمه هستند؛
چهارم، تحلیل کاربردی ارتباط رویکردهای فلسفی/یادگیری با نطریههای ترجمه؛ |
4 |
روش تدریس |
ارائه شفاهی مطالب توسط استاد و خواندن مقالات مرتبط توسط دانشجویان |
5 |
وظایف دانشجو |
1- مطالعه پیشاپیش مواد مندرج در سیلابس و آمادگی برای مشارکت در بحث کلاس
2- ارائه مطلب در کلاس در باره موضوعات هفتگی |
6 |
منبع |
مقالات مختلف و مرتبط با موضوع |
7 |
نحوه ارزشیابی |
1-ارائه مطلب و حضور مستمر و فعال در کلاس
2- پرسش و ارزیابی در طی ترم و آزمون میان ترم
3- آزمون پایانی |
8 |
فایل |
Pdf File |