| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری |
| 2 |
هدف کلی |
بررسی عمیق و جامع وضعیت بازار و ارکان آن در بازار به طوریکه دانشجو بتواند با آموختن آن مطالب قدرت بررسی و تحلیل بازار را بیاموزد و برای مواجهه با بازار متغیر واکنشی مناسب داشته باشد و بتواند طرح و برنامه مرتبط با بازار تهیه نماید و در نهایت شم بازار پیدا کند. این درس دارای جنبههای پژوهشی و کاربردی نیز میباشد و ارکان آن میتواند بعنوان سمینار در کلاس ارائه شود. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد توانمندی بازارشناسی
مدیریت بازار
ایجاد درک مفاهیم مرتبط با ارکان بازار |
| 4 |
اهداف یادگیری |
• آشنایی دانشجو با مفاهیم بازار و انواع آن
• آشنایی دانشجو با ارکان پنجگانه بازار
• آشنایی دانشجو با مسائل بازار |
| 5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو-ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
| 6 |
وظایف دانشجو |
تحصیل -کار کلاسی -امتحان |
| 7 |
منبع |
منابع اصلی:
بازارشناسی؛ کفاش پور، آذر، مولف آذر کفاش پور؛ نشر: مشهد سارستان؛ 1388
منابع فرعی:
- بازارشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی، محمدی شمسی گوشکی، سجاد،1حاجی پور، بهمن –مارینوف،مارین، نشر دانشگاه امام صادق، 1391
- نشر: تهران موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، 1381-- بازارشناسی کشورهای اسلامی ،کامران نرجه |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد- رایانه- پروژکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر میان ترم آزمونهای نهایی پروژه
نوشتاری عملکردی
20 درصد 30درصد 50 درصد ندارد ندارد |
| 10 |
فایل |
Pdf File |