1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مباحث پیشرفته در زمینه مدیریت استراتژیک و مکاتب رایج، توجه به پیش فرضها و ملزومات رویکرد اسلامی در مدیریت استراتژیک. |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد توان برنامه برنامه ریزی استراتژیک
ایجاد وسعت دید در دانشجو جهت فهم مسائل رده مدیران
توانمندی اجرای استراتژیک
توانمندی کنترل استراتژیک |
4 |
اهداف یادگیری |
• آشنایی دانشجو با مفاهیم استراتژی
• آشنایی دانشجو با مفاهیم مدیریت استراتژیک و کاربردهای آن
• آشنایی دانشجو با مراحل مدیریت استراتژیک و سطوح آن
• آشنایی دانشجو با رویکردها و پارادایم های مدیریت استراتژیک |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو- ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
6 |
وظایف دانشجو |
تحصیل -تحقیق -امتحان |
7 |
منبع |
- پارسائیان – اعرابی؛ (1390) "مدیریت استراتژیک"؛ فرد آر دیوید؛ ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی.تهران
- علی احمدی، علیرضا، فتح الله، مهدی، تاج الدین، ایرج، (1382)؛ "نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک رویکردها، پارادایمها، مکاتب"ناشر:تولید دانش؛تهران
- خداد حسینی، سید حمید و عزیزی، شهریار (1393) "مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک: رویکردی جامعه" انتشارات اشراقی و صفار، تهران.
- لطف ا... فروزنده (1390)، "مدیریت استراتژیک" انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران.
منابع فرعی:
- Fontaine, Rodrigue & Ahmad, Khaliq (2013) Strategic Management from an Islamic Perspective Text and Cases, John Wiley& Sons, Singapore.
- هنری مینتزبرگ، جوزف لمپل، بروس دبلیو آلسترند (1392) " جنگل استراتژی (کارآفرینی در قالب یک مکتب)"، ترجمه محمود احمدپور داریانی، انتشارات جاجرمی، تهران.
- جان کیم، " استراتژی اقیانوس آبی" ترجمه محمدرضا عاطفی، انتشارات مشاوره، آموزش و تحقیقات.
فهرست مطالعاتی:
- مرکز مطالعات و منابع علمی ایران Irandoc.ir
- پایگاه اطلاعات نشریات ایران Magiran .com
- پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Sid.ir
- کلیه پایگاههای معتبر ایران و پایگاههای استنادی مربوط به رشته مدیریت بازرگانی
- www.Megapaper.ir |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد- رایانه- پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم-تحقیق -پایان ترم -مشارکت کلاسی |
10 |
فایل |
Pdf File |