1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی -مدیریت مذاکرات |
2 |
هدف کلی |
آشنا شدن با مفاهیم و مبانی قراردادهای تجاری و تسلط به فنون مذاکرات و مکاتبات تجاری است. |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد توان ارتباط موثر جهت ارتباط و مذاکره
توانمندی جهت عقد قراردادهای تجاری
ایجاد مهارت مدیریت حقوقی قراردادها ی تجاری بدلیل تسلط و مهارت وی در رابطه با انواع قراردادها و ساختار آن |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجو با مفاهیم مذاکره و قرارداد
آشنایی دانشجو با نحوه نگارش مکاتبات تجاری و اصول و چارچوب و انواع آنها
آشنایی دانشجو با انواع روشهای مذاکره جهت عقد قراردادهای تجاری |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو-ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
6 |
وظایف دانشجو |
تحصیل-کیس استادی -ترجمه -گزارش کلاسی -امتحان |
7 |
منبع |
فهرست منابع:
منابع اصلی:
- علی عباسی؛ 1389" مدیریت خرید و سفارشات خارجی جامع و اصول و فنون مذاکره بازرگانی" نشر ترمه
- هریس، چارلز ادیسون (1385)، فنون مذاکرات تجاری (راهنمای کاربردی). ترجمه محمدابراهیم گوهریان. شرکت چاپ و نشر بازرگانی
- پاکدامن رضا (1387)، آیین مذاکره و تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
- گوهریان، محمد ابراهیم (1385)، اصول تنظیم قراردادهای صادراتی، امیرکبیر
منابع فرعی:
- امیر صادقی نشاط؛1392" حقوق تجارت برای مدیران (قراردادهای تجاری، تجار و اسناد تجاری)" نشر میزان.تهران. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
اینترنت پر سرعت -بستر مجازی -وایت برد- رایانه - پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر- ارزشیابی آنلاین- میان ترم آزمونهای نهایی پروژه
نوشتاری عملکردی
20 درصد 30درصد 30 درصد 20 درصد |