طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مباحث پیشرفته در زمینه مدیریت استراتژیک و مکاتب رایج، توجه به پیش فرض‌ها و ملزومات رویکرد اسلامی در مدیریت استراتژیک.
3 شایستگی های پایه ایجاد توان برنامه برنامه ریزی استراتژیک ایجاد وسعت دید در دانشجو جهت فهم مسائل رده مدیران توانمندی اجرای استراتژیک توانمندی کنترل استراتژیک
4 اهداف یادگیری • آشنایی دانشجو با مفاهیم استراتژی • آشنایی دانشجو با مفاهیم مدیریت استراتژیک و کاربردهای آن • آشنایی دانشجو با مراحل مدیریت استراتژیک و سطوح آن • آشنایی دانشجو با رویکردها و پارادایم های مدیریت استراتژیک
5 روش تدریس تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو- ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم
6 وظایف دانشجو بحث-کیس استادی -میان ترم-تحقیق- پایان ترم
7 منبع منابع اصلی: - پارسائیان – اعرابی؛ (1390) "مدیریت استراتژیک"؛ فرد آر دیوید؛ ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی.تهران - علی احمدی، علیرضا، فتح الله، مهدی، تاج الدین، ایرج، ‎(1382)؛ "نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک رویکردها، پارادایمها، مکاتب"ناشر:تولید دانش؛تهران - خداد حسینی، سید حمید و عزیزی، شهریار (1393) "مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک: رویکردی جامعه" انتشارات اشراقی و صفار، تهران. - لطف ا... فروزنده (1390)، "مدیریت استراتژیک" انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران. منابع فرعی: - Fontaine, Rodrigue & Ahmad, Khaliq (2013) Strategic Management from an Islamic Perspective Text and Cases, John Wiley& Sons, Singapore. - هنری مینتزبرگ، جوزف لمپل، بروس دبلیو آلسترند (1392) " جنگل استراتژی (کارآفرینی در قالب یک مکتب)"، ترجمه محمود احمدپور داریانی، انتشارات جاجرمی، تهران. - جان کیم، " استراتژی اقیانوس آبی" ترجمه محمدرضا عاطفی، انتشارات مشاوره، آموزش و تحقیقات. فهرست مطالعاتی: - مرکز مطالعات و منابع علمی ایران Irandoc.ir - پایگاه اطلاعات نشریات ایران Magiran .com - پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Sid.ir - کلیه پایگاههای معتبر ایران و پایگاههای استنادی مربوط به رشته مدیریت بازرگانی - www.Megapaper.ir
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد- رایانه- پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی میان ترم- آخر ترم -تحقیق کاربردی
10 فایل Pdf File