1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اصلی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با مفاهیم مذاکره و قرارداد
آشنایی دانشجو با نحوه نگارش مکاتبات تجاری و اصول و چارچوب و انواع آنها
آشنایی دانشجو با انواع روشهای مذاکره جهت عقد قراردادهای تجاری |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد توان ارتباط موثر جهت ارتباط و مذاکره
توانمندی جهت عقد قراردادهای تجاری
ایجاد مهارت مدیریت حقوقی قراردادها ی تجاری بدلیل تسلط و مهارت وی در رابطه با انواع قراردادها و ساختار آن |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجو با اصول و فنون مذاکره و فلسفه مذاکره در محیط های متفاوت و اهداف مذاکره |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو- ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
6 |
وظایف دانشجو |
امتحان -شرکت در یک جلسه نمونه مذاکره بصورت عملی در کلاس -تحیق و ارائه |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
حضور در کلاس - وبینار- ویرووم -وایت برد- رایانه- پروژکتور |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر50 درصد میان ترم 20درصد-کار عملی در کلاس 10 درصد پروژه نوشتاری عملکردی 20 درصد |
9 |
منبع |
منابع اصلی:
- علی عباسی ( 1389 )، مدیریت خرید و سفارشات خارجی جامع و اصول و فنون مذاکره بازرگانی، نشر ترمه
- هریس، چارلز ادیسون ( 1385 )، فنون مذاکرات تجاری (راهنمای کاربردی). ترجمه محمدابراهیم گوهریان. شرکت چاپ و نشر بازرگانی
- پاکدامن رضا ( 1387 )، آیین مذاکره و تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی، موسسه مطالعات و پژوه شهای بازرگانی
- گوهریان، محمد ابراهیم ( 1385 )، اصول تنظیم قراردادهای صادراتی، امیرکبیر
منابع فرعی:
- امیر صادقی نشاط؛ 1392 " حقوق تجارت برای مدیران (قراردادهای تجاری، تجار و اسناد تجاری)" نشر میزان. تهران.
- |