طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی
2 هدف کلی آشنایی دانشجو با مفاهیم مذاکره و قرارداد آشنایی دانشجو با نحوه نگارش مکاتبات تجاری و اصول و چارچوب و انواع آنها آشنایی دانشجو با انواع روشهای مذاکره جهت عقد قراردادهای تجاری
3 شایستگی های پایه ایجاد توان ارتباط موثر جهت ارتباط و مذاکره توانمندی جهت عقد قراردادهای تجاری ایجاد مهارت مدیریت حقوقی قراردادها ی تجاری بدلیل تسلط و مهارت وی در رابطه با انواع قراردادها و ساختار آن
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجو با اصول و فنون مذاکره و فلسفه مذاکره در محیط های متفاوت و اهداف مذاکره
5 روش تدریس تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو- ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم
6 وظایف دانشجو امتحان -شرکت در یک جلسه نمونه مذاکره بصورت عملی در کلاس -تحیق و ارائه
7 مواد و امکانات آموزشی حضور در کلاس - وبینار- ویرووم -وایت برد- رایانه- پروژکتور
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر50 درصد میان ترم 20درصد-کار عملی در کلاس 10 درصد پروژه نوشتاری عملکردی 20 درصد
9 منبع منابع اصلی: - علی عباسی ( 1389 )، مدیریت خرید و سفارشات خارجی جامع و اصول و فنون مذاکره بازرگانی، نشر ترمه - هریس، چارلز ادیسون ( 1385 )، فنون مذاکرات تجاری (راهنمای کاربردی). ترجمه محمدابراهیم گوهریان. شرکت چاپ و نشر بازرگانی - پاکدامن رضا ( 1387 )، آیین مذاکره و تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی، موسسه مطالعات و پژوه شهای بازرگانی - گوهریان، محمد ابراهیم ( 1385 )، اصول تنظیم قراردادهای صادراتی، امیرکبیر منابع فرعی: - امیر صادقی نشاط؛ 1392 " حقوق تجارت برای مدیران (قراردادهای تجاری، تجار و اسناد تجاری)" نشر میزان. تهران. -