1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اختیاری |
2 |
هدف کلی |
بررسی عمیق و جامع وضعیت بازار و ارکان آن در بازار به طوریکه دانشجو بتواند با آموختن آن مطالب قدرت بررسی و تحلیل بازار را بیاموزد و برای مواجهه با بازار متغیر واکنشی مناسب داشته باشد و بتواند طرح و برنامه مرتبط با بازار تهیه نماید و در نهایت شم بازار پیدا کند.این درس دارای جنبه های پژوهشی و کاربردی نیز می باشد و ارکان آن می تواند بعنوان سمینار در کلاس ارائه شود |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد توانمندی بازارشناسی
مدیریت بازار
ایجاد درک مفاهیم مرتبط با ارکان بازار |
4 |
اهداف یادگیری |
:
• آشنایی دانشجو با مفاهیم بازار و انواع آن
• آشنایی دانشجو با ارکان پنجگانه بازار
• آشنایی دانشجو با مسائل بازار |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو-ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
6 |
وظایف دانشجو |
تحصیل -کار کلاسی –امتحان |
7 |
منبع |
منابع:
1-بازارشناسی و تحلیل استراتژیک بازار کشورهای اسلامی،محمدی شمسی گوشکی،سجاد،1حاجی پور،بهمن –مارینوف،مارین، نشر دانشگاه امام صادق،1391
نشر: تهران موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، 1381-2-بازارشناسی کشورهای اسلامی ،کامران نرجه
3-بازارشناسی؛ کفاش پور، آذر، مولف آذر کفاش پور؛نشر: مشهد سارستان؛ 1388
مرکز مطالعات و منابع علمی ایران Irandoc.ir
- پایگاه اطلاعات نشریات ایرانMagiran .com
- پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Sid.ir
- کلیه پایگاههای معتبر ایران و پایگاههای استنادی مربوط به رشته مدیریت بازرگانی
- www.Megapaper.ir |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد- رایانه- پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
میان ترم
آخر ترم
گزارش تحقیق انفرادی |
10 |
فایل |
Pdf File |