1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
اهدافی که در این درس دنبال میشود به چند بخش تقسیم میشود .در بخش اول دانشجو با مفاهیم استراتژی بصورتی کلی آشنا میشود. در بخش دوم دانشجو با مباحثی پیرامون استراتژی و بازاریابی در سطح عملیات آشنا خواهد شد.در بخش بعد دانشجو با برنامه ریزی و اجراو کنترل استراتژیک بازاریابی آشنا خواهد شد و در بخش بعد دانشجو با استراتژیهای آمیخته بازاریابی آشنا شده و سپس به سمت فضای اینترنتی و تفاوت استراتژیهای بازاریابی دراین فضا می رود .در بخش آخر دانشجو با انواع استراتژیهای بازاریابی که معمولا در بازار به عنوان یک تاکتیک و حتی یک ابزار استفاده می شود آشنا خواهد شد. |
3 |
شایستگی های پایه |
• ایجاد توان طراحی استراتژیهای بازاریابی
• ایجادتوانمندی در در هماهنگی استراتژیهای سطح وظیفه ای با سطح کسب وکار و به تبع آن صنعت |
4 |
اهداف یادگیری |
• آشنایی دانشجو با مفاهیم استراتژی و بازاریابی
• آشنایی دانشجو با انواع استراتژیهای آمیخته بازاریابی
• آشنایی دانشجو با استراتژیهای بازاریابی اینترنتی
• آشنایی دانشجو با تاکتیکهای بازاریابی |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-تمرین طراحی استراتژیک موردی-ارزشیابی مستقیم و غیر مستقیم |
6 |
وظایف دانشجو |
مباحثه- تحقیق کاربردی- میان نترم-آخر ترم |
7 |
منبع |
منابع اصلی:
1-مدیریت استراتژیک بازاریابی (برنامه ریزی و کنترل)؛میک، هلن، میک، ریچارد،.;امیدی، سعیده، اعرابی، سیدمحمد؛نشر: تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی 1389
2- نصیری قیداری، حسن؛1384؛"راهنمای گام به گام طراحی و تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی"مترجم:پیلی نورتن؛ناشر:شرکت چاپ و نشر بازرگانی.تهران
3-مدیریت استراتژیک بازار؛نویسندگان: آکر، دیوید، ;مک لافلین، دامین،;روستا، احمد،نشر: تهران آریانا قلم 1389
4- استراتژی های بازاریابی در بازارهای اینترنتی؛ اسفیدانی، محمدرحیم، حسنی، محمود;آقازاده، هاشم، نشر: تهران موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی 1385
5-برترین مجموعه استراتژی های بازاریابی (در کسب و کارهای کوچک): نکات، فرم ها و استراتژی ها؛گلدستاین، بت،; مترجم سلیمانی، غلامرضا، ؛ نشر: قم انتشارات آیین محمود 1392
6-مدیریت استراتژیک بازاریابی، نویسندگان: چرنو، الگزاندر، کاتلر، فیلیپ، م.، فریدچهر، الهام، نشر: تهران انتشارات بازاریابی 1392
منابع فرعی:
1-استراتژی های بازاریابی: ۲۲ قانون تغییرناپذیر مدیریت بازاریابی؛ ریس، ال،;تروت، جک،;خلیلی شورینی، نشر: تهران موسسه چاپ و انتشارات یادواره کتاب 1384
2-بازاریابی به مثابه استراتژی؛نویسندگان: کومار، نیرمالیا;حسینی، سیدمحمود، ;درگی، پرویز، آخوندی، احمد، نشر: تهران انتشارات بازاریابی 1392 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد- رایانه- پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان آخر ترم-میان ترم- تحقیق کاربردی-کیس استادی |
10 |
فایل |
Pdf File |