| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
| 2 |
هدف کلی |
توسعه توانایی دانشجویان برای خواندن، درک و استفاده از متون علمی و فنی در حوزه بهداشت و صنایع غذایی و ارتقاء مهارتهای زبانی برای کاربرد در موقعیتهای حرفهای و تحقیقاتی. |
| 3 |
شایستگی های پایه |
• توانایی درک متون علمی و فنی در حوزه بهداشت و صنایع غذایی
• استفاده مؤثر از واژگان تخصصی در نوشتار و گفتار
• توانایی تحلیل و نقد اطلاعات علمی و ارائه آن به زبان انگلیسی
• توانایی کاربرد مفاهیم علمی در حل مسائل عملی و حرفهای |
| 4 |
اهداف یادگیری |
• شناسایی و استفاده صحیح از واژگان تخصصی
• درک کامل محتوای متون علمی مرتبط با صنایع غذایی
• توانایی بحث و ارائه شفاهی در محیطهای حرفهای
• توانایی خلاصهنویسی و ترجمه متون تخصصی
• ارتقاء مهارتهای خواندن، شنیدن، نوشتن و گفتار علمی به زبان انگلیسی |
| 5 |
روش تدریس |
• سخنرانی کوتاه و معرفی مفاهیم کلیدی
• بحث گروهی و فعالیتهای تعاملی
• مطالعه و تحلیل متون علمی
• تمرین ترجمه و خلاصهنویسی
• شبیهسازی موقعیتهای حرفهای و نقشآفرینی
• نمایش فیلم و نمودارهای آموزشی |
| 6 |
وظایف دانشجو |
• حضور منظم در کلاس و مشارکت فعال
• مطالعه قبل از کلاس و آمادهسازی مطالب مورد بحث
• انجام تمرینهای خواندن، ترجمه و خلاصهنویسی
• مشارکت در بحثهای گروهی و ارائهها
• تکمیل تکالیف و پروژههای کلاسی |
| 7 |
منبع |
• مقالات تخصصی و علمی در حوزه بهداشت و صنایع غذایی
• کتابهای مرجع زبان تخصصی و Food Science (مانند Food Science by Norman Potter)
• استانداردهای بینالمللی و دستورالعملهای سازمان غذا و دارو (FDA, Codex)
• منابع الکترونیکی و پایگاههای داده علمی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
• پروژکتور و صفحه نمایش
• لوحهای آموزشی، نمودارها و فلوچارتها
• نمونههای بستهبندی و مواد غذایی برای نمایش عملی
• پایگاههای داده آنلاین و مقالات PDF
• تخته وایتبورد و ماژیک |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
• ارزشیابی مستمر از طریق مشارکت در کلاس و فعالیتهای گروهی
• تکالیف ترجمه و خلاصهنویسی متون تخصصی
• آزمونهای کوتاه (Quiz) در هر جلسه یا هفتهای
• ارائه شفاهی (Presentation) و شبیهسازی موقعیتهای حرفهای
• آزمون پایان دوره شامل درک مطلب، واژگان تخصصی و تولید متن علمی |
| 10 |
فایل |
Pdf File |