1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
خواص بیوفیزیکی محصولات کشاورزی -درس اصلی دانشجویان دوره ارشد گرایش فناوری مواد غذایی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با خواص فیزیکی محصولات کشاورزی و غذایی و روشهای اندازه گیری آنها |
3 |
روش تدریس |
1- مبانی نظری ارائه شده در کلاس در قالب اسلاید های پاورپوینت، فیلم های آموزشی و کتب مرجع
2- ارائه مقالات مرتبط با هر مبحث در کلاس و بحث در باره چارچوب، اهداف، متدولوژی و نتایج آنها
3- تکالیف و مسائل خارج از کلاس
4- کارهای عملی آزمایشگاهی |
4 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مبانی و اصول فیزیکی پایه شامل مکانیک، ترمودینامیک، گرما، اکترومغناطیس
آشنایی با اصول ریاضی پایه شامل جبر و انتگرال، لگاریتم و آمار |
5 |
اهداف یادگیری |
1- آشنایی با اهمیت و کاربرد خواص بیوفیزیکی مواد غذایی
2- تعریف و توصیف خواص بیوفیزیکی مواد غذایی
3-درک اثر عوامل مختلف بر خواص بیوفیزیکی مواد غذایی
4-آشنایی با اصول روشهای اندازه گیری خواص بیوفیزیکی مواد غذایی |
6 |
وظایف دانشجو |
1- مشارکت در مباحث کلاس درس
2-آمادگی برای کوییز
3- انجام تکالیف خارج از کلاس
4- مطالعه مقالات مرتبط داخلی وخارجی مرتبط با مباحث و سرفصل و ارائه مطالب جمع آوری شده در کلاس (3-5 دقیقه)
5- |
7 |
منبع |
1- رضوی، س.م.ع.، اکبری، ر.، 1397، خواص بیوفیزیکی محصولات کشاورزی و مواد غذایی، چاپ ششم، انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد |
8 |
نحوه ارزشیابی |
1- کوییز در پایان هر فصل (10 درصد)
2- تکالیف فوق برنامه و خارج از کلاس (10 درصد)
3- کار عملی در آزمایشگاه (30 درصد)
4- امتحان پایان ترم (50 درصد) |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
1-کامپیوتر و لوازم کمک آموزشی
2- اینترنت
3- مقالات و مجلات تخصصی
4- کتابخانه
5- آزمایشگاه بیوفیزیک مواد غذایی |